Travel4more

BARCELONA - Városnézés Gaudi nyomában.

2017. június 01. - szicksandor

Barcelona egy varázslatos, nyüzsgő mediterrán város, amely már az első pillanattól elvarázsolja az embert. Kiválóan alkalmas egy tengerparti nyaralással összekötött városnézésre is, mivel ehhez minden adottsága megvan.

Viszonylag könnyen, gyorsan és olcsón el lehet jutni Barcelonába fapadossal, és ugyanez mondható el a városba való bejutásról is.

Szállás foglalás esetén ajánlják a La Rambla és környékét, központi elhelyezkedése, és jó közlekedése miatt, és bevallom őszintén mi is ott foglaltunk magunknak szállást.

Akik nem szeretnek a nyüzsgő belvárosban lakni, azok kicsit távolabb is találnak szállást, amik csendsebbek és olcsóbbak lehetnek, azonban mi bármerre is jártunk a világban, mindig törekedtünk arra, hogy közel a központhoz szálljunk meg. Egyrészt kényelmesbb, általában közelebb van a fő látnivalókhoz, másrészt mi szeretünk még este kisétálni a szállásról, járni egyet a környéken, esetleg beülni valahova egy pohár borra, és ezt a központ közelében könnyedén meg tudjuk tenni.

Barcelona tömegközlekedése jó, azonban mi ajánljuk, a Hop on-Hop off buszokat. Ezt a közlekedési eszközt több városban kipróbáltuk már, nem csak Európában, hanem Amerikában és Ázsiában is, és mindig nagyon elégedettek voltunk vele.

Lehet, hogy kicsivel drágább, mintha a tömegközlekedést használnánk, de több útvonalon visz el a főbb látnivalókig, valóban csak leugrunk róla, körülnézünk, és amikor menni akarunk tovább, akkor felugrunk a másikra. Egyszerű, kényelmes, gyors. És ami nagyon fontos, hogy ezekre a buszokra már itthon meg tudod venni a jegyet!

Apropó jegyek. Minket itthon riogattak azzal, hogy a főbb látnivalóknál órákat kell sorba állni, ezért már itthon vegyük meg a jegyünket. Mi így is tettünk, hiszen egy jól megszervezett városnézést ketté tud törni, ha valahol 2-3 órát kell sorba állni, így viszont jegyeinkkel a zsebünkben biztosra mentünk.

A három fő látványosságra vettünk jegyet (Güel Park, Casa Battlo, Sagrada) és így valóban max tíz perc várakozás után be is jutottunk. Azonban azt is hozzá kell tennem, hogy hatalmas tömegeket sehol sem láttunk, habár igaz, hogy mi szeptember közepén voltunk. De inkább vegyétek meg a jegyeket előre!

Mint említettem, mi is a La Rambla közelében szálltunk meg, így egyből részesei lehettünk a nyüzsgő, lüktető Barcelonának. Közelsége miatt első kirándulásunk is itt volt, ezen az 1,2 kilométer hosszú, egészen a tengerpartig nyúló sétálóutcán.

Engem teljesen magával ragadott ez a környék. Hihetetlen élet pezseg minden négyzetcentiméterén, és a La Rambla melleti környék is elbűvölő. A tengerpartra tartva, bal oldalt található a Gótikus Negyed mely kihagyhatatlan célpont. A város egyik leghangulatosabb része, mely magában foglalja a régi óvárost. Bolyonghatunk a szűk kis utcákban, melyek labirintus szerűen kanyarognak, átélhetjük a középkor hangulatát, és megcsodálhatjuk a kiváló állapotban lévő, több száz éves épületeket is.

A La Rambla jobb oldalán található a La Boqueira, a piac. Irhatnám csupa nagybetűvel is a piac szót, mert ez valóban az. A jelenlegi helyén lassan kétszáz éve üzemelő, ám már a XIII. századi krónikákban is említett piac a legklasszikusabb piac, amit valaha is láttam!

Hihetetlen tengeri élőlény kínálat, olajos magvak, és különböző finomságok végeláthatatalan sora, és természetesen a piacon megszokott többi termék.

Az út végén pedig ott a tenger! Az egyik része ki lett építve, kis üzletek találhatóak, kicsit kirakodóvásár jelleggel, de megtalálható itt nagyobb bevásárlóközpont is, és éttermekben sincs hiány.

A parti sétány hosszan húzódik, és a kellemes, ám mégiscsak szeptemberi időpont ellenére is sokan választották a tengeri fürdőzést.

Barcelona további látnivalóit két részre osztanám. Egyik, ami Gaudi, a másik pedig ami nem. Lehet, hogy ez most egy kicsit leegyszerűsítettnek tűnik, de van benne némi igazság.

Egy idő után az ember azt érzi, hogy Gaudi minden pillanatban ott van vele. A város kiemelt látványosságai közé tartoznak Gaudi művei, a Sagrada Familia, Güel Park, Casa Battló, Casa Milla, amiket mindenképpen meg kell nézni. Ebből kiemelkedik Gaudi fő műve, a Sagrada, mely véleményem szerint nem csak Barcelona, hanem Európa és talán az egész világ egyik legvarázslatosabb alkotása!

Ebben a blogban nem is írok többet Gaudiról és munkásságáról, mivel arról egy külön írásban térek ki.

Ami viszont az utazással kapcsolatban fontos, hogy nézzétek meg őket! És a Sagradában a toronyba is menjetek fel!

Ezen kívül a város tele van még látnivalókkal. A nemzeti múzeum és az előtte lévő tér, a Montjuic, az El Born negyed és még lehetne sorolni. Természetesen mindegyiket bejártuk, amiben sokat segített a már említett városnéző busz.

Viszont egy dolgot mindenképpen meg kell nézni, az pedig nem más, mint a Barcelona stadion. Jómagam szeretem a futballt, szeretem a Barcelonát is, de be kell vallanom, hogy nem ők a kedvenc spanyol focicsapatom Ám mégis a stadion látogatása nagyon nagy élmény volt. Kis túlzással valóban a labdarúgás szentélyébe kapunk betekintést. Kiválóan szervezett körutazás a stadionban, ahol meg lehet nézni a múlt ereklyéit, a megnyert trófeákat, fel tudunk menni a lelátóra, le a pályára, a csapatok öltözőibe, a kommentátor állásokba és a sajtószobába is.

Jól jellemzi a stadion-túra atmoszféráját, hogy habár a párom nem egy foci fan, mégis számára is nagy élmény volt a stadion látogatása.

Igazi rajongók 3-4 órát is szánjanak erre a programra.

Összegezve Barcelona kora tavasztól késő őszig kiváló megoldás egy nyaralásra, városnézésre, ketten, többen, családdal, barátokkal. Budapestről könnyen elérhető, nem túl drága város, és kiválóan adja vissza azt a mediterrán hangulatot, amit elvár tőle az ember.

Hangulata magával ragadó, és hamar el tudja varázsolni az embert.

Gaudi neve összefort Barcelonával. Ha tetszett ez a cikk, akkor olvasd el Gaudiról írtat is, melynek a végén egy varázslatos videót láthatsz a főművéről.

Gaudi, Barcelona lelke

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.